سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 97399

  بازدید امروز : 8

  بازدید دیروز : 8

شهریوری

 
خدایا به تو پناه مى‏برم که برونم در دیده‏ها نیکو نماید و درونم در آنچه از تو نهان مى‏دارم به زشتى گراید ، پس خود را نزد مردم بیارایم به ریا و خودنمایى که تو بهتر از من بدان دانایى ، پس ظاهر نکویم را براى مردمان آشکار دارم و بدى کردارم را نزد تو آرم تا خود را به بندگان تو نزدیک گردانم ، و از خوشنودى تو به کنار مانم . [نهج البلاغه]
 
نویسنده: موج ::: یکشنبه 86/4/10::: ساعت 3:21 عصر
در این مدتی که اکثر اذهان درگیر مسئله نه چندان جدید ازدواج موقت بوده و خیلی ها بحثهای متفاوتی را در این زمینه به راه انداخته و مقاله های زیادی توسط دوستان به رشته تحریر در آمد به دنبال دلیلی برای توجیه این حکم اسلامی بودم و البته برای فهم و درک این مسئله مطالعاتی نیز داشتم تا بتوانم به دور از هرگونه غرض ورزی و موضع گیری به سوالهای خود حداقل پاسخی منطقی بدهم...اما هیچ نیافتم!!
اینکه بگوییم این نیز مانند همان سوال چرا نماز صبح دو رکعت است اما نماز ظهر 4رکعت و اینکه عقل و منطق یارای پاسخگویی به این قبیل سوالات نیست و همان طبیب دانا خود میداند چه تجویز کند،نمیتواند برهان خوبی باشد.
به نظر من این مسئله و اثبات وجوب آن در جامعه مانند همان مسائلی است که از طریق برهان خلف اثبات میشود که اگرخلاف آن غیر منطقی باشد پس خود آن منطقی است که البته این حقه ایی است ریاضی و هنگامی به کار میرود که هیچ دلیل و برهانی منطقی برای اثبات پیدا نشود یعنی چنان خود را قانع میکنیم که هیچ وسیله ای هرچند منطقی نتواند در درست بودن آن شک کند حال آنکه آیا واقعا این دلیل از نظرعقلی قابل قبول است؟! آیا اگر اینکه بگوییم پس چون با نبود ازدواج موقت  فساد و فحشا به اوج می رسد پس با بودن آن فساد از بین می رود... این اثبات خوبی است و راه کاری منطقی به شمار می رود؟!
سوال من این است که ازدواج موقت که تنها دلیلش ارضاء نیازهای جنسی است و نه عاطفی و... گذشته از مسئله تخریب بنیان خانواده ها و.... توهین به شان زنان و دختران ما نیست که به عنوان وسیله ای برای رفع نیازهای آقایان مطرح شوند!آیا همین کسانی که از این مسئله طرفداری می کنند و قصد دارند به هر ابزاری برای توجیه این قضیه دست بزنند رضایت میدهند دختر، مادر، یا خواهرشان هر چند وقت یکبار به صیغه مردی دربیاید.
 آیا این حمایت یک جانبه نیست؟!
راه دیگری نبود برای اثبات اینکه ما حکومت اسلامی داریم مثلا ترویج عدالت اجتماعی و...

 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ