سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 97388

  بازدید امروز : 5

  بازدید دیروز : 3

شهریوری

 
هرکس چیزی را دوست بدارد، از آنْ بسیاریاد می کند . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
نویسنده: موج ::: شنبه 86/1/11::: ساعت 12:11 صبح

شایعه شده که...

چند وقت پیش به دنبال یک شایعه مردم زیادی به بانکها کشیده شدند و به تصور اینکه بانک به دارندگان فلان....شرایط مبلغی به عنوان عیدی میده ازدحام زیادی به وجود آورده بودند که بعد از مدتی کوتاه فهمیدند شایعه ای بیش نبود.

داشتم به این فکر میکردم که چرا تو کشور ما این قدر این شایعه ها که منشا خیلی هاش دشمنان ما هستند، زود پایه میگیره و اکثرا هم بروی شایعه بودنش خط بطلان میکشند و اون رو باور میکنن.نمیدونم این از سادگی ماست یا از هوش زیاد که به هر حرفی توجه وافر میکنیم وواقعی بودنش رو احتمالی هرچند ناچیز میدیم.چرا این قدر که به شایعه ها توجه میکنیم به واقعیات زندگیمون توجهی نداریم.
چرا بعضی ها اصراردارن به این شایعه ها دامن بزنن...متاسفانه بعضی از تحصیل کرده هامون هم خیلی زود هر حرفی رو باور میکنن و زحمت تحقیق رو به خودشون نمیدن...چرا تو انتخابات ،قبل از تحقیق درمورد فلان کاندید دنبال این میریم که پشت سرش چی میگن و چی میشنون و خلاصه کلی حرف و حدیث بی پایه و اساس میشنویم و بر درست بودنش صحه میگذاریم.

بیایم این قدر ساده لوح نباشیم و نگذاریم دیگران به سادگی ما بخندند و در راه مصالحشون ما رو تبدیل به عروسک خیمه شب بازی کنند...


 
نویسنده: موج ::: دوشنبه 85/11/30::: ساعت 12:4 عصر

عدالت یعنی...

عدالت یعنی ماهانه کلی پول بابت بیمه درمانی و بیمه دانا و بیمه آتیه سازان وغیره وغیره بدی اما وقتی نیاز به استفاده داشته باشی بگن حالا برو حساب کن بعد ما میدیم و خدا میدونه این بعد یعنی کی؟!

عدالت یعنی دبیرتاریخ تو ساعات اضافه کاری ریاضی درس بده و کلی فارغ التحصیل این درس تو خونه بیکار باشن!

عدالت یعنی حقوق یکی ماهانه دویست هزار تومن باشه و یکی دیگه ده برابراون یعنی ماهانه دو میلیون تومن بگیره!

عدالت یعنی تو یه شهر چاههای نفت باشه و اگه کبریت به خاکش بزنی روش و شعله ور میشه اما مردم اون شهر لوله کشی گاز ندارشته باشن!

عدالت یعنی پولهایی که باید خرج مردم بشه خرج پوسترهای تبلیغاتی فلان کاندید بشه و هیچکی نتونه حتی دم بزنه!

عدالت یعنی با کلی امید و آرزو منتظر باشی که بالاخره خونه دار بشی اما مجبوری تاوان اشتباه تعاونی مسکن رو بدی و چند برابر پول یه خونه رو بابت دیرکرد وام خونت پرداخت کنی!

عدالت یعنی یه جوون تو سن 29 سالگی هنوز پول توجیبیشو از باباش بگیره و بقیه داد بزنن که چرا سن ازدواج رفته بالا و فساد و فحشا زیاد شده!

عدالت یعنی معلمی که کلی دکتر و مهندس و... تحویل جامعه داده تو سن پیری مسافراش شاگرداش باشن و کلی شرمندشون بشه!

عدالت یعنی روبروی خونتون رودخونه آب باشه و آب تصفیه شده شهرتون قابل شرب نباشه!

عدالت یعنی اینکه من و شما کلی بی عدالتی ببینیم و به خاطر منافع شخصی مون دم نزنیم!

راستی عدالت چیه؟چرا ما نباید جزء مجریهای عدالت باشیم چرا ما نباید جلوی این بی عدالتی ها رو بگیریم اگه من و شما راضی به پایمال شدن کوچکترین حقی نباشیم و جاهای که نباید سکوت کنیم فریاد داد برآوریم شاید دیگه هیچکس جرات پایمال کردن حقی رو نداشته باشه.

پس بیاییم از خودمون شروع کنیم همین حالا ...


 
<      1   2      

لیست کل یادداشت های این وبلاگ